Strona 65 z 68

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 23 sty 2024, 12:58
autor: Montesque
MichalCh132 pisze: 23 sty 2024, 12:34 bo Cards ulepsza się raczej jako jedne z ostatnich.
O proszę, a ja właśnie zazwyczaj jako pierwszą kartę akcji ulepszamy karty, bo pozwala mi to dobrać więcej kart i lepiej zaplanować grę na początku na podstawie tego, co wpadnie.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 23 sty 2024, 13:05
autor: bogas
MichalCh132 pisze: 23 sty 2024, 12:34 Swoją drogą mając ulepszonych sposorów staram sie zostawiać na display'u sponsorów, jak tylko dostaje digging to wyrzucam zwierzęta z display'a, bo ja moge sobie je zagrac bezposrednio a przeciwnik najpierw musi jakoś je pozyskać co we wczesnym etapie nie jest łatwe bo Cards ulepsza się raczej jako jedne z ostatnich. W ten sposób zabieram przeciwnikowi zwierzęta do grania a zostawiamy tylko sposorów, których dużo efektywniej zagrywam ja.
Ktoś tu chyba play na english wersji :wink: Ale chodzi o pogrubiony fragment. U nas ulepszenie akcji Karty idzie zwykle jako pierwsze 8) Sponsorzy chyba rzeczywiście są ulepszani najrzadziej, ale jak już ich ulepszam to "wspomnienia" z tych gier mam dobre :P Trzeba będzie znów pograć, bo kilka rzeczy jest do sprawdzenia. Świetna gra :o

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 23 sty 2024, 13:36
autor: gogovsky
Grywamy na 3-4 najrzadziej ulepsza się stowarzyszenie, bo na trzeciego czwartego to nie ma dotacji tylko okruchy dobrobytu :D

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 23 sty 2024, 14:28
autor: bogas
gogovsky pisze: 23 sty 2024, 13:36 Grywamy na 3-4 najrzadziej ulepsza się stowarzyszenie, bo na trzeciego czwartego to nie ma dotacji tylko okruchy dobrobytu :D
Ale, że jak dwóch pierwszych ulepszy to 3 i 4 odpuszczają, bo dotacje ? :shock: Dotacje to chyba ostatnia rzecz, która ma wpływ na decyzję o ulepszaniu czy nie ulepszaniu Stowarzyszenia.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 07:56
autor: MichalCh132
bogas pisze: 23 sty 2024, 14:28
gogovsky pisze: 23 sty 2024, 13:36 Grywamy na 3-4 najrzadziej ulepsza się stowarzyszenie, bo na trzeciego czwartego to nie ma dotacji tylko okruchy dobrobytu :D
Ale, że jak dwóch pierwszych ulepszy to 3 i 4 odpuszczają, bo dotacje ? :shock: Dotacje to chyba ostatnia rzecz, która ma wpływ na decyzję o ulepszaniu czy nie ulepszaniu Stowarzyszenia.
Z moich gier wynika ze dotacje to raczej pierwsza rzecz na którą sie patrzy przy ulepszaniu stowarzyszenia. Dostanie tych kilku tanich dotacji zwykle pozwala zgarnac najlepsze bonusy z toru, zawsze to tanie punkty których nie dostanie przeciwnik no i robią się "przy okazji" akcji które i tak wykonujemy. Jeśli przeciwnik zajmie tanie dotacje to zwykle stowarzyszenie jest ulepszane jako ostatnie bo wszystko inne daje większy profit.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 08:07
autor: ave.crux
MichalCh132 pisze: 24 sty 2024, 07:56 Z moich gier wynika ze dotacje to raczej pierwsza rzecz na którą sie patrzy przy ulepszaniu stowarzyszenia. Dostanie tych kilku tanich dotacji zwykle pozwala zgarnac najlepsze bonusy z toru, zawsze to tanie punkty których nie dostanie przeciwnik no i robią się "przy okazji" akcji które i tak wykonujemy. Jeśli przeciwnik zajmie tanie dotacje to zwykle stowarzyszenie jest ulepszane jako ostatnie bo wszystko inne daje większy profit.
U mnie tak było na początku, ale teraz doszedłem do tego, że te 5-7 kasy za dotacje i 1 pkt ochrony może we wczesnym etapie popsuć możliwość rozwoju i zatrzymać 'flow' punktowe. Za to jak się fajnie rozwinie silnik to w późniejszym etapie raczej nie interesuje mnie czy to kosztuje 10 czy 12 kasy. Sama ulepszona akcja stowarzyszenia jest mało interesująca jeżeli nie mamy szybko odblokowanych pracowników i nie wykorzystujemy jej działania optymalnie (2 akcje na raz, zebranie zoo partnerskich jak najszybciej).

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 08:39
autor: MichalCh132
ave.crux pisze: 24 sty 2024, 08:07 U mnie tak było na początku, ale teraz doszedłem do tego, że te 5-7 kasy za dotacje i 1 pkt ochrony może we wczesnym etapie popsuć możliwość rozwoju i zatrzymać 'flow' punktowe. Za to jak się fajnie rozwinie silnik to w późniejszym etapie raczej nie interesuje mnie czy to kosztuje 10 czy 12 kasy. Sama ulepszona akcja stowarzyszenia jest mało interesująca jeżeli nie mamy szybko odblokowanych pracowników i nie wykorzystujemy jej działania optymalnie (2 akcje na raz, zebranie zoo partnerskich jak najszybciej).
Raczej mówie o momencie w którym jesteś w stanie zgarnac dotacje za 2-5, majac taka sytuacje jak nizej dotacje czesto decyduja o tym kto dostaje za darmo uniwersytet a komu zostanie sponsor do zagrania za kase. Dotacje za 7-10 to najczesciej błąd bo w midgame jest na co wydawac lepiej kase a potem tak jak piszesz dotacje wracaja do łask jak zostaje nam 12$ do wydania na koniec bo w kasie i tak sie opływa



Obrazek

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 08:48
autor: ave.crux
MichalCh132 pisze: 24 sty 2024, 08:39 Raczej mówie o momencie w którym jesteś w stanie zgarnac dotacje za 2-5, majac taka sytuacje jak nizej dotacje czesto decyduja o tym kto dostaje za darmo uniwersytet a komu zostanie sponsor do zagrania za kase.

Obrazek
Często u mnie w grach, nawet jak są dostępne bonusy, gracze biorą 5 kasy, bo mimo wszystko, że ikonka jest mała to często tyle wystarczy aby zrobić coś, do czego musielibyśmy inaczej dochodzić przerwą lub kilkoma akcjami, których nie do końca chcemy zrobić. Bonusy na torze się losują i równie dobrze mogą wypaść słabe, jasne, że są sytuacje, dla których gra się tak aby je zdobyć jak najszybciej, ale raczej nie jest to wyznacznik zwycięstwa/przegranej.
Wg tego co mówisz musiałbym wziąć dość szybko projekt ochrony (bo 5 ikon niekiedy można zbierać i całą grę) i go wykonać obracając sponsorów na 2ga stronę, a z planszy zabrać dodatkowego pracownika jako bonus jednorazowy.
Nie ma co się kłócić o to kto ma rację, bo w twojej bańce może się tak zdarzać, że takie zagranie powoduje przewagę. Dla mnie lepszym wyborem jest obrócenie karty, która da mi korzyści bez dodatkowego wydawania pieniędzy i będą one możliwe do uzyskania od razu po ulepszeniu, a jako bonus z planszy uważam "pozyskanie" za bardziej interesujący na początku gry.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 09:04
autor: PytonZCatanu
Różne zdania pomiędzy graczami (zakładam, że) z dość dużą liczbą partii dobrze świadczy o grze. Nie ma utartych schematów, trzeba na bieżąco ocenić setup, swoją rękę itp. i podjąć decyzję dobre w danych okolicznościach.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 10:36
autor: Bruno
No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk

Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 10:43
autor: Fojtu
Bruno pisze: 24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk

Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:
Prawie zawsze bierze się odwrócenie karty. Pracownik jest zdecydowanie słabszym bonusem.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 10:44
autor: PytonZCatanu
Bruno pisze: 24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk

Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:
NIE CHCE ZDRADZIĆ ZA DUŻO 😉 ale w mojej skromnej opinii....to zależy 😉

Jeśli jest perspektywa na szybkie zdobycie workera z innego źródła (karta, któryś z torów itp.) to upgraduje kartę akcji. Jeśli utknąłem i nie mogę go jakoś łatwo pozyskać, to biorę workera. Proporcje? Wydaję mi się że 66:33 na korzyść karty.
Fojtu pisze: 24 sty 2024, 10:43 Prawie zawsze bierze się odwrócenie karty. Pracownik jest zdecydowanie słabszym bonusem.
Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 10:50
autor: Fojtu
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 10:44
Fojtu pisze: 24 sty 2024, 10:43 Prawie zawsze bierze się odwrócenie karty. Pracownik jest zdecydowanie słabszym bonusem.
Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
Wśród topowych graczy branie tam pracownika praktycznie niemal nie występuje. Przypadek? Nie sądzę :wink:

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 10:55
autor: Chudej
Pracownik jest ogólnie bardzo dobrym bonusem, ale w porównaniu do upgradu karty wypada blado, nawet nie wiem czy jakiekolwiek "to zależy" ma tu jakąś rację bytu :P Mówimy tu o skutkach na całą grę, to jest tak łatwy do zdobycia bonus (te 2 tarcze), że nie ma co rozpatrywać tej sytuacji pod kątem jak późno czy wcześnie go dostaniemy, bo trzeba to rushować, a upgrade np budowania to jest ogromny skok efektywności akcji. Granie wokół 1 workera i rzadkiego wykorzystywania stowarzyszenia to coś z czym raczej łatwo się pogodzić w tej grze.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:02
autor: Seraphic_Seal
Bruno pisze: 24 sty 2024, 10:36 Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:
Kilka razy chyba tylko dla urozmaicenia brałem pracownika, ale ze świadomością, że nie jest to optymalny ruch xD
Za to bardzo lubię szybkie wsparcie jakiegoś projektu za 2 zielone punkty, i wybranie odblokowania pracownika jako nagrody za ściągnięcie kosteczki

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:05
autor: ave.crux
Bruno pisze: 24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk

Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:
na 50+ rozgrywek zdarzyło się 3 razy wziąć z tamtego pola pracownika, z czego 2 partie wygrałem.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:19
autor: gogovsky
ave.crux pisze: 24 sty 2024, 11:05
Bruno pisze: 24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk

Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:
na 50+ rozgrywek zdarzyło się 3 razy wziąć z tamtego pola pracownika, z czego 2 partie wygrałem.
Granie solo się nie liczy, kappa.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:27
autor: PytonZCatanu
Fojtu pisze: 24 sty 2024, 10:50
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 10:44
Fojtu pisze: 24 sty 2024, 10:43 Prawie zawsze bierze się odwrócenie karty. Pracownik jest zdecydowanie słabszym bonusem.
Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
Wśród topowych graczy branie tam pracownika praktycznie niemal nie występuje. Przypadek? Nie sądzę :wink:
Gdzie można zobaczyć te statystyki?

https://boardgamegeek.com/thread/320571 ... ervation-p

https://boardgamegeek.com/thread/289401 ... entire-gam

W wątkach na Bgg przytłaczająca większość odpowiedzi jest podobna do mojej.

Przytoczę jedna z nich:
I have about 115 games of ark nova log between real life and online, I think my current W-L is 93 W-22L. I take the extra worker ~70% of the time. I feel like it really depends on playstyle and what starting cards, player count and game state it is in. I usually rush the game, so normally most of my games end under 30 rounds and do not force breaks much, normally relaying on a cheap engine of spamming cheap animals and getting cheap CP points. I feel like the card upgrade is only really helpful in a long game, because if your game is going to end under 30 turns sometimes even under 25 or 20, when are you going to get a good return from the 4th upgrade you would have missed?

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:33
autor: ave.crux
gogovsky pisze: 24 sty 2024, 11:19 Granie solo się nie liczy, kappa.
Nieładnie tak się naśmiewać z graczy solo
Spoiler:

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:42
autor: Fojtu
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 11:27
Fojtu pisze: 24 sty 2024, 10:50
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 10:44
Pracownik jest zdecydowanie jednym z najlepszych bonusów. Warto go wziąć kosztem karty, chyba że da się to sensownie i szybko ominąć.
Wśród topowych graczy branie tam pracownika praktycznie niemal nie występuje. Przypadek? Nie sądzę :wink:
Gdzie można zobaczyć te statystyki?
Tutaj pokazuje statytyki upgradów wśród top 20:


Większość jest bardzo bliska 4, co oznacza, że nie biorą tam pracownika. Podejrzewam, że te kilka brakujących procent, to gry gdzie nie ma czwartego usprawnienia, bo nie bierze 2 stowarzyszeń (też miałem takie gry), czasem może to pracownik.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 11:57
autor: bogas
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 10:44
Bruno pisze: 24 sty 2024, 10:36 No dobra, a który bonus bierzecie zwykle za 2 pkt. OP?
https://postimg.cc/w15mdgwk

Dodatkowy pracownik czy odwrócenie karty? I czy jest na sali ktoś, kto w miarę regularnie wybiera tu pracownika? :wink:
NIE CHCE ZDRADZIĆ ZA DUŻO 😉 ale w mojej skromnej opinii....to zależy 😉

Jeśli jest perspektywa na szybkie zdobycie workera z innego źródła (karta, któryś z torów itp.) to upgraduje kartę akcji. Jeśli utknąłem i nie mogę go jakoś łatwo pozyskać, to biorę workera. Proporcje? Wydaję mi się że 66:33 na korzyść karty.
Wydaje mi się, że na 5 partii tylko raz wybieram pracownika w tym miejscu, bo to... zależy :lol: Zależy od kart (na ręce, na wystawce, już zagranych) i czy dają one widoki na blitzkrieg, rush, race czy po polskiemu szybkie zakończenie partii. I to bez oglądania się na efektowność, a jedynie pilnując efektywności. Jeśli do tego pracownika da się od razu dorzucić drugiego ze ściągniętej kostki, bez ryzyka, że w następnym ruchu będzie przerwa, to to nieźle potrafi napędzić i skończyć grę zanim przeciwnik nabierze rozpędu.
Ale z reguły pada na ulepszenie karty, bo jeśli w tym miejscu tego nie zrobimy to do końca gry gramy z trzema ulepszonymi kartami, a rezygnując w tym miejscu z pracownika to i tak jest kilka opcji, że i tak dostaniemy wszystkich.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 12:18
autor: arturmarek
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 11:27
Gdzie można zobaczyć te statystyki?
najbardziej miarodajnym miejscem ze statystykami jest BGA. Tam jest statystyka średniej liczby ulepszonych kart i to jest 3.9, także nawet zakładając, że zawsze wszyscy zdołają zdobyć 3 ulepszenia poza torem ochrony to daje wzięcie robotnika średnio w mniej niż jednej na 40 rozgrywek.

Przy okazji spojrzałem na tego mistrza Ark Nova i polepsza praktycznie zawsze budowę i zwierzęta, w 70% karty i mniej więcej po 50% sponsorów i stowarzyszenia. Nie żebym się porównywał, ale ja mam podobnie. Moje przemyślenia nt. ulepszeń:
Budowa: możliwość budowy kilku wybiegów w jednym ruchu jest zdecydowanie najlepszym ulepszeniem. Dodatkowo można wybudować ptaszarnie, która pozwala zagrywać bardzo dużo bardzo dużych ptaków i odblokowuje część mapy. Jest tu tylko pułapka w postaci chęci "wykorzystania" tej akcji na maksa. Tzn. jak gram budowę z 5, to chcę wybudować za 10 i to jest często słabe nieefektywne zagranie.
Zwierzęta: darmowa reputacja lub możliwość grania 2-óch zwierząt co trzeci ruch jest przydatne w każdej grze. Dodatkowo jest kilka zwierząt dla których warto mieć ulepszone zwierzęta "na wypadek".
Karty: Ja ulepszam prawie w każdej grze, ale przeważnie jako ostatnie ulepszenie, ewentualnie trzecie. Na torze reputacji w większości gier przebijam 9 punktów, a bonusy są bardzo przyjemne. Dodatkowo można zbierać karty z zasięgu, ale wg. mnie to dopiero zaczyna być mocne jak mamy wysoko reputację. Jeśli wychodzi bardzo dobra karta to i tak nikt nie czeka aż spadnie tylko ją zgarnia.
Stowarzyszenia: w sumie najsłabiej wykorzystuję ten upgrade. Rzadko gram dwie akcje w jednym ruchu, przeważnie nie potrzebuję więcej niż 2 zoo partnerskich, dotacje poza dotacją za 2 gram bardzo rzadko. Nie znajduję się w takiej sytuacji, żeby mieć "niepotrzebne" 10-12$. Oczywiście są sytuacje, w których to się zmienia.
Sponsorzy: to bardziej umiem wykorzystać. Praktycznie w każdej grze przynajmniej raz zagrywam akcję sponsorów, żeby popchnąć przerwę i te dodatkowe pieniądze bardzo się przydają. Dodatkowo możliwość zagrania bardzo dużej liczby sponsorów bez konieczności dobierania ich na rękę wydaje się wartościowa.

Poza tym mam kilka punktów strategicznych, które staram się osiągnąć:
- zagrać zwierzę przed pierwszą przerwą - to jest moje główne "zmartwienie" przy wyborze ręki startowej
- wesprzeć projekt ochrony przed druga przerwą i wziąć robotnika - nieraz biorę dochód
- jestem bardzo nastawiony na wsparcia projektów i niestety nie potrafię grać jak nie wychodzą projekty

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 12:29
autor: PytonZCatanu
Całe nasze rozważania są bardzo ciekawe (lubię masterować ulubione gry i wasze uwagi czytam z dużym zainteresowaniem) ale mam zła wiadomość... Szczególnie co do rozważań na. temat ulepszeń kart akcji.

No bo jak się one maja do faktu, że gramy teraz z dodatkiem? 😁 Czy któreś z kart akcji z dodatku wydaja się wam szczególnie mocne albo szczególnie dobrze pasują do waszych strategii?



........

Ps1. Polecam ogólnie granie Ark Nova także na BGA, działa bardzo dobrze! Tylko bez dodatku właśnie.

Ps2. Szkoda że Podwodne Miasta nie mają tyłu chętnych do dyskusji nt. strategii 😔😔😔)/

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 24 sty 2024, 12:35
autor: aeiou871
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 12:29 No bo jak się one maja do faktu, że gramy teraz z dodatkiem? 😁 Czy któreś z kart akcji z dodatku wydaja się wam szczególnie mocne albo szczególnie dobrze pasują do waszych strategii?
U mnie najlepiej sprawdzały się:
- zwierzęta ze zniżką 2 na pierwsze zwierzę / możliwością zapłacenia za zwiększenie atrakcyjności po ulepszeniu - karta, która daje świetne premie idealnie pasujące do fazy gry, na początku pieniądze są problemem i 2 kasy robią różnice, potem można szaleć i zdobywać o wiele więcej biletów
- budowa - zakrywanie pól wody/skał, po ulepszeniu jeszcze dostaje się za to kasę, póki co moja ulubiona karta alternatywna.

Lubię też kartę alternatywną kart (sic!) pozwalającą na buchtowanie, przez co szybciej mogę zgarnąć coś z zasięgu reputacji i większość alternatywnych kart budowy (+1 siły, dodatkowy kiosk, dodatkowy pawilon). Alternatywne karty sponsorów i stowarzyszenia zazwyczaj pomijam, jeśli to możliwe.

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

: 29 sty 2024, 16:22
autor: Senthe
PytonZCatanu pisze: 24 sty 2024, 12:29 Całe nasze rozważania są bardzo ciekawe (lubię masterować ulubione gry i wasze uwagi czytam z dużym zainteresowaniem) ale mam zła wiadomość... Szczególnie co do rozważań na. temat ulepszeń kart akcji.

No bo jak się one maja do faktu, że gramy teraz z dodatkiem? 😁 Czy któreś z kart akcji z dodatku wydaja się wam szczególnie mocne albo szczególnie dobrze pasują do waszych strategii?
Ja największą różnicę zauważam przy sponsorach. Sponsorzy w podstawce byli żałośnie słabi, w dodatku jest o niebo lepiej. Jest paru absurdalnie silnych nowych sponsorów niewymagających ulepszonej akcji (Morska Ekspedycja, Zaklinacz Koni). Są nowe karty które konkretnie kombią się ze sponsorami (żółwie wyszukujące, ryba wzmacniająca akcję, ponownie Ekspedycja). No i w zasadzie wszystkie alternatywne karty akcji Sponsorów są przydatne i grywalne, czego bym nie powiedziała np. o Stowarzyszeniu czy Budowie.

Ostatnio grając na Hollywood wygrałam mając 10+ sponsorów, kilka zwierząt na krzyż, oraz mapę w pełni zabudowaną pustymi wybiegami XD. Gdzie przy samej podstawce wygrywanie bez zwierząt jest w zasadzie niewykonalne, bo mając za mało biletów ze zwierząt nie da się sponsorami i kioskami nadgonić problemów z incomem.