Strona 1 z 2

Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 26 sty 2023, 18:37
autor: MichalStajszczak
O tym, że sztuczna inteligencja może grać w planszówki wiadomo od dawna. Do pomocy przy testowaniu też była wykorzystywana. W zeszłym roku została użyta do tworzenia planszówkowej grafiki. A teraz mamy kolejny krok - na bgg pojawił się wątek, założony przez użytkownika, który wykorzystał ChatGPT do "wynalezienia nowej mechaniki gry planszowej".

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 27 sty 2023, 07:52
autor: Prototypowo
Jeśli już się ureguluje kwestia praw autorskich do utworów / grafik tworzonych przez AI i wyjdzie z fazy uczenia się, myślę, że nikogo nie będzie zaskakiwało używanie ich do tworzenia planszówek. W Polsce już ktoś wydaje RPG w oparciu o grafiki generowane sztuczną inteligencją (https://www.facebook.com/photo/?fbid=73 ... 0437530344). Z drugiej strony graficy / ilustratorzy jeszcze będą potrzebni, bo AI nie ogarnie interfejsu / UI.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 09:23
autor: MichalStajszczak
Sztuczna inteligencja w republice bananowej

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 09:29
autor: probbi
Prototypowo pisze: 27 sty 2023, 07:52 Jeśli już się ureguluje kwestia praw autorskich do utworów / grafik tworzonych przez AI i wyjdzie z fazy uczenia się, myślę, że nikogo nie będzie zaskakiwało używanie ich do tworzenia planszówek. W Polsce już ktoś wydaje RPG w oparciu o grafiki generowane sztuczną inteligencją (https://www.facebook.com/photo/?fbid=73 ... 0437530344). Z drugiej strony graficy / ilustratorzy jeszcze będą potrzebni, bo AI nie ogarnie interfejsu / UI.
to nie RPG tylko gra karciana, ale owszem, generowane przez AI i obrabiane przez grafików

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 11:00
autor: raj
MichalStajszczak pisze: 26 sty 2023, 18:37 "wynalezienia nowej mechaniki gry planszowej".
Tyle, że ten mechanizm to nic nowego, to przecież zwykłe ograniczenie na tury, w których można zagrać dane karty.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 12:26
autor: MichalStajszczak
raj pisze: 09 cze 2023, 11:00 Tyle, że ten mechanizm to nic nowego, to przecież zwykłe ograniczenie na tury, w których można zagrać dane karty.
Tym się różnisz od sztucznej inteligencji, że potrafisz takie spostrzeżenie zrobić. :D

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 13:29
autor: Xyhoo
Sztuczna inteligencja w testowaniu to potencjalnie świetne narzędzie, wiadomo, że nie zastąpi całkowicie testów na żywym organizmie, bo przyjemności z rozgrywki i jej czytelności nie bedzie w stanie ocenić, ale do wyłapywania strategii wygrywającej lub scenariuszy, które zawieszą grę wydaje się jak zbawienie.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 13:59
autor: strzewka
Ciekawe czy będzie można z nią grać w gry, które nie mają wariantu solo i się do tego nie nadają samemu a ona będzie zastępować pozostałych graczy.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 14:48
autor: sliff
strzewka pisze: 09 cze 2023, 13:59 Ciekawe czy będzie można z nią grać w gry, które nie mają wariantu solo i się do tego nie nadają samemu a ona będzie zastępować pozostałych graczy.
Już można.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 15:37
autor: Gizmoo
Sporo nowych gier zaprojektowanych jest tak bardzo bez żadnego polotu, że nie zdziwiłbym się, gdyby za wszystkim stało jakieś AI. :lol:

A będąc bardziej serio - maszyna może zaprojektować teoretycznie wszystko, ale nie będzie w tym finezji. Nieszablonowe podejście do rozwiązań rozmaitych problemów odróżnia nas jednak od bezdusznej sztucznej inteligencji. I tutaj nawet nie chodzi o to, czy coś będzie "bardziej lub mniej zbalansowane", czy poddane analizie. Po prostu sam akt kreacji wymaga jednak pasji.

Oczywiście zdarzały się arcydzieła robione "na zamówienie", ale w historii było ich raczej niewiele. Większość powstała jednak "z potrzeby serca". :wink:

A czy będziemy się wspomagać AI? Po pierwsze - to już się wspomagamy - choćby w robieniu ilustracji, a po drugie - jeżeli będziemy to tylko traktować jako NARZĘDZIE w osiągnięciu celu, a nie jedyną drogę, to widzę same pozytywy tego rozwiązania. Poza tym - do gry może nie będzie potrzeba testerów i milionów rozegranych partii, by uznać, że coś jest "niezbalansowane" i wymaga poprawy.

Mnie FAQapów też na propsie. 8)

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 17:14
autor: ram

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 18:17
autor: Miszon
Gizmoo pisze: 09 cze 2023, 15:37
Oczywiście zdarzały się arcydzieła robione "na zamówienie", ale w historii było ich raczej niewiele. Większość powstała jednak "z potrzeby serca". :wink:
Było raczej odwrotnie: większość rzeźb, obrazów, utworów muzycznych było robione na zamówienie, zlecone przez jakiegoś mecenasa.
Jest nawet powiedzenie "artysta głodny to artysta płodny" - bardziej się musiał starać, żeby dostać lepszą kasę.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 18:55
autor: raj
Miszon pisze: 09 cze 2023, 18:17 Jest nawet powiedzenie "artysta głodny to artysta płodny" - bardziej się musiał starać, żeby dostać lepszą kasę.
Płodny artysta w tym powiedzeniu, to taki, co tworzy dużo i często. Nic nie mówi ono o jakości dzieł.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 19:25
autor: Gizmoo
Miszon pisze: 09 cze 2023, 18:17 Było raczej odwrotnie: większość rzeźb, obrazów, utworów muzycznych było robione na zamówienie, zlecone przez jakiegoś mecenasa.
Mylisz się i to bardzo. Większość dzieł (przynajmniej w malarstwie i rzeźbie), które zostały docenione, zostały uznane za arcydzieła dopiero po śmierci twórców, którzy za życia klepali zwykle biedę (np. Vermeer, Gauguin, Picasso). Ci, którzy tworzyli wyłącznie na zamówienie zresztą, byli bardziej wytrawnymi rzemieślnikami, a np. taki Rembrandt miał uczniów i asystentów, którzy malowali za niego. Do dzisiaj trudno jest ekspertom ustalić, które z dzieł w jego późniejszym okresie zostało namalowanych jego ręką. :wink:

A jeżeli mówimy o literaturze, filmie, czy muzyce współczesnej, to już kompletnie twoje zdanie nie jest prawdziwe. :wink:

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 20:38
autor: Miszon
Ale o współczesnych dziełach nie mówimy.

Chociaż? Penderecki? Górecki?
Reżyserzy adaptacji komiksów i innych dzieł typowo komercyjnych też nie tworzą je z potrzeby serca, tylko często dostają zlecenie. Producent wybiera tych, którzy kręcą sprawnie i mieszczą się w budżecie.
Było tak zresztą zarówno w klasycznym Hollywood, jak obecnie. Tylko europejskie kino, czy ogólnie autorskie, jest autonomiczne.
Gizmoo pisze: 09 cze 2023, 19:25Większość dzieł (przynajmniej w malarstwie i rzeźbie), które zostały docenione, zostały uznane za arcydzieła dopiero po śmierci twórców, którzy za życia klepali zwykle biedę (np. Vermeer, Gauguin, Picasso).
Myślę, że można podać równie dużo nazwisk, które biedy nie klepały. Albo takich, którzy mimo tworzenia na zamówienie, biedę klepali.
Poza tym Picasso o ile mi się kojarzy był pod koniec życia bardzo bogaty, do tego stopnia że miał sporą kolekcję obrazów własnych, a także innych malarzy (bo nie musiał ich sprzedawać).

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 20:49
autor: Miszon
raj pisze: 09 cze 2023, 18:55
Miszon pisze: 09 cze 2023, 18:17 Jest nawet powiedzenie "artysta głodny to artysta płodny" - bardziej się musiał starać, żeby dostać lepszą kasę.
Płodny artysta w tym powiedzeniu, to taki, co tworzy dużo i często. Nic nie mówi ono o jakości dzieł.
Rzekłbym, że to często szło jedno w parze z drugim. Jest wiele historii, że jak ktoś słabo stał z kasą, to stworzył płytę życia ;-) .

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 21:09
autor: Otorek
Myślenie też, że skoro Vermeer klepał biede to malował co chciał z pasji i tego co miał w sercu jest też naiwne. Artyści jeśli nie mieli konkretnego zlecenia na portret szlachica, często i gęsto malowali to co się sprzedawało. Van Gogh był raczej wyjątkiem, a nie regułą.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 09 cze 2023, 21:14
autor: Miszon
Vermeer też był raczej przykładem, że malował głównie na zamówienie. Tylko, że był słaby w biznesie, pieniądze się go nie trzymały (był okres, że miał sporo pieniędzy, ale faktycznie umarł jako biedak) i nie potrafił się za bardzo rozleklamować.
I zdaje się, że malował bardzo powoli, dokładnie pracując nad obrazem.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 10 cze 2023, 18:57
autor: itsthisguyagain
Miszon pisze: 09 cze 2023, 20:38 Poza tym Picasso o ile mi się kojarzy był pod koniec życia bardzo bogaty, do tego stopnia że miał sporą kolekcję obrazów własnych, a także innych malarzy (bo nie musiał ich sprzedawać).
Przepraszam za OT ale Picasso był nie tylko bogaty ale był też bardzo znany. Podobno w ogóle nie używał pieniędzy. Nosił ze sobą notesik i rysik i jak miał zapłacić np za papierosy to coś w 20 sekund nabazgrał podpisywał wielkim Picasso i tym płacił.

Re: Sztuczna inteligencja w tworzeniu gier

: 12 cze 2023, 20:32
autor: MichalStajszczak
My się tu ze sztucznej inteligencji śmiejemy, a tymczasem ...

Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy

: 04 maja 2024, 20:54
autor: Arius
BOLLO pisze: 04 maja 2024, 20:45niestety.... widać zbyt leniwy jestem aby programować AI. Jak już będę pomaraszczony jak pomarańcza to wrzucę sobie jakiś filtr na facjatę...ot całe AI. Swoją drogą to widać idziemy (świat)w stronę której nie znaliśmy wcześniej.
Uwzględniając poziom deep faków to już dawno ta wędrówka się zaczęła :(

Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy

: 04 maja 2024, 22:18
autor: Barbarzyńca
Z czasem AI zarżnie internet. Żadna informacja nie będzie pewna. Nie będzie narzędzia do weryfikacji.

Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy

: 04 maja 2024, 22:33
autor: Bart Henry
BOLLO pisze: 04 maja 2024, 17:38 To pokazuje jedynie że być może za jakiś czas nie trzeba będzie odpalać kamery by coś nagrać i wrzucić w sieć. Co mam jednak nadzieję że nigdy nie nastąpi.
Według mnie to bardziej świadczy o tym, że Google próbuje jakoś adresować problem deep fake'ów, który mocno dotyka ich platformy. Żaden biznes nie chciałby być kojarzony z podrabianiem tożsamości. Na pewno mają sporo zgłoszeń w tej sprawie i albo już są, albo niedługo będą zobowiązani, by takie rzeczy wykrywać i oznaczać. Dokładnie tak samo, jak w przypadku praw autorskich do podkładów muzycznych, piosenek, czy materiałów z TV, których nadużycia potrafią wykrywać automatycznie i profilaktycznie blokować. Przerzucenie odpowiedzialności na osobę wrzucającą materiały jest najłatwiejsze i pewnie pozwoli poprawnie oznaczać większość takich filmów, co jest definitywnie zmianą na duży plus dla oglądających.

Już teraz można generować materiały wideo na podstawie odpowiednio dużego zbioru filmów uczących. Co niesie bardzo duże możliwości, bo możesz na przykład tłumaczyć swoje filmy na angielski, hiszpański, i wiele innych języków, automatycznie, bez znaczenia jak wiele słów znasz w tych językach.

Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy

: 04 maja 2024, 23:22
autor: psia.kostka
YouTube-AI vel Skynet nie radzi sobie ze swiatlem slonecznym.
Paczajcie jaki dyskomfort powoduje :mrgreen:
https://youtu.be/GZOht24QCxM?si=hSbUFKcz0KUYeJjM&t=162

Pamietajcie, ze psy tez potrafia rozpoznac terminatorow.
Czuwaj!

Re: Recenzenci gier których oglądamy/czytamy

: 04 maja 2024, 23:54
autor: Arius
Barbarzyńca pisze: 04 maja 2024, 22:18 Z czasem AI zarżnie internet. Żadna informacja nie będzie pewna. Nie będzie narzędzia do weryfikacji.
Już na ten moment są narzędzia do weryfikowania deep faków. I jedna i druga strona będzie się rozwijać. Tak zwany wyscig ewolucyjny.
Ale fakt, to może być spory problem.